.

.

.

.

Відкриті уроки в 7 класі(2015-2016н.р)




Школа становлення вчителя математики 

(18 листопада 2015р.)
Алгебра , 7 клас
Тема. Розкладання  многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки.
Мета:
 Ø узагальнити і систематизувати знання,вміння та навички при розв’язуванні вправ на винесення спільного множника за дужки;
 Ø розвивати інтерес учнів до математики,прагнення краще вивчати предмет,розвивати логічне мислення,вміння правильно висловлювати думку;самостійно застосовувати набуті знання;використовувати міжпредметні зв'язки;
 Ø виховувати уважність,допитливість,любов до навчання,до природи,рідного краю
Тип уроку:урок застосування знань,вмінь та навичок
Епіграф
Предмет математики настільки серйозний,
Що не треба нехтувати можливістю зробити його цікавим.
Блез  Паскаль
Хід уроку
I.Організаційний момент
Доброго дня!Щиро бажаю вам на уроці бути:
Усміхненими
                                                       Спокійними
     Прогресивними
 Ініціативними
                                                       Хоробрими
І  УСПІХ прийде неодмінно!
1.Вправа «Аплодисменти»
Кожен учень у вашому класі щось вміє робити найкраще. Коли я буду називати певне вміння,хто володіє ним ,повинен встати,а решта будуть плескати їм у долоні.
*    Нехай встануть ті, хто вміє малювати
*    Нехай встануть ті, хто вміє тактовно мовчати
*    Нехай встануть ті, хто вміє мріяти
*    Нехай встануть ті, хто вміє танцювати
*    Нехай встануть ті, хто вміє бути другом
*    Нехай встануть ті, хто вміє виносити спільний множник за дужки
*    Нехай встануть ті, хто любить математику.
Зараз ми в цьому переконаємось.
2.Вправа «Продовж речення»
Клас ділиться на 3 групи.
1.Суму кількох одночленів називають…
2.Щоб помножити многочлен на многочлен…
3.При множенні степенів одного й того самого числа…
4.Розкриваючи дужки перед яким стоїть знак мінус…
5.Розкласти многочлен на множники – це…
За кожну правильну відповідь учень отримує «Пізнайка».
II.Мотивація
Перш ніж перейти до наступного завдання я хочу розповісти вам казку,але казка ця не проста. Коли ви будете її слухати, прошу вас пригадати свої знання з природознавства , хімії , фізики,основ здоров'я. Отож ,до вашої уваги «Казка про воду».
Казка про воду
Жила-була Вода, і одного разу надумала вона зробити Природу красивою. Вода побігла світом, спостерігаючи за Природою. Спочатку це був маленький Струмочок. З часом Струмочок ставав все ширше і сильніше. Незабаром Струмок перетворився на Річку, потік його став не таким стрімким, а повільним і поважним, як і належить річці.
Раптом яскраво засвітило Сонце, Річка висохла і стала Парою. Пара піднялася високо-високо і запитала у Сонця:
-         Сонце, навіщо ти мене висушило?
-         Не хвилюйся, - каже Сонце, - я допоможу тобі зробити для всіх добро!
Пара запитує:
-         Сонце, скажи, як мені зробити Природу красивою?
-         Здогадайся сама, - сказало Сонечко, - а я підкажу. Рослинам і деревам потрібний дощ!
Пара вигукнула:
-         Точно! Спасибі тобі, Сонце!
І обернулася Пара дощиком. Полила Вона все навколо і милується: всі дерева, і кущі знову зацвіли, птахи заспівали свої веселі пісеньки, навіть у пустелях з’явилися оази. Всі люди і тварини радісно закричали:
-         Спасибі тобі, Дощик!
А Дощик зібрався знову в дзвінкий Струмочок і весело побіг по землі. Йому було радісно і приємно, що він зробив щось хороше для матінки-Природи. Струмочок був дуже задоволений. Далі він побіг очищати Моря і Океани від солі.
         Струмочок дістався до Моря і крикнув йому:
-         Здрастуй, Море!
-         Привіт, дзвінкий Струмочок! Чого ти хочеш?
-         Можна взяти в тебе трохи солі для людей?
Море задумалося:
-         Гаразд, Струмочок, ось тобі моя сіль. Використовуй її, як хочеш.
-         Так, добре, - зрадів Струмочок- спасибі тобі, Море!
Вони попрощалися, а Струмочок, віддав сіль людям, щоб вони були здоровими, допомогла Морю позбутися зайвої солі.
         Природа подякувала Воді за її живильну силу.
         На тому й розійшлися. Вода, виконавши своє призначення, повернулася до себе додому і почала спокійно жити і робити добро всьому світу.

- То хто мені відповість, яке ж призначення води?
- А яке ж призначення для учня?

Гарно навчатись і в майбутньому стати корисними для всього нашого суспільства.
III. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Математичний диктант.
1.Знайти спільний множник многочлена:
1) сх.+су ; 2) 8 m - 14 n .
2. Знайти корені рівняння:
1) х(х-5)=0 ; 2) 3z(z+7)(7z-1)=0/
3.Чи ділиться число +  на 17?
4.Додатне чи від'ємне значення виразу
1  ; 2) ?

Слово «Пізнайкам»
Навіщо людині вода?
 o   Вода бере участь у терморегуляції організму
 o   Вода захищає від ударів наші  внутрішні органи
 o   Кістки,крім білка і кальцію,містять 22% води
 o   Вода зволожує і захищає суглоби
 o   Без води поживні речовини не стануть рідкими і не будуть засвоєні організмом
 o   Основа крові – вода(83%).У крові є гемоглобін,який переносить кисень
 o   Лімфа – колектор організму. Основа  лімфи – вода
 o   Вода зволожує повітря в легенях і робить його придатним для дихання
 o   М'язи на 50% складаються з води
 o   Вода - універсальний очищувач.
IV. Закріплення матеріалу та його систематизація.
Тема сьогоднішнього уроку «Розкладання  многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки».
- Яка мета нашого уроку?
- Навіщо нам вчитись розкладати многочлени на множники способом винесення спільного множника за дужки?
1.Конкурс - розминка «Мозковий штурм»
1.Розкласти на множники(стрілочками позначте правильну відповідь):
1)    8а-12b=   ;                           a) a(3-b);
2)    3а-аb=   ;                             б)(b-c)(5x+1);
3)    a(m+n)-b(m+n)=   ;             в)4(2a-3b);
4)    5х(b-c)-(c-b)=        ;            г)(a-b)(m+n);
                                                       д)5(b).
2.Довести тотожність:
(2х-7y)(3 +5ху-2 )-(2х-7у)(3 +2ху-2 )=3ху(2х-7у).
3.Довести,що:
число -  кратне 7.
4.Знайти суму коренів рівняння -х =0.
Робота в групах по 4 чоловіки.

А зараз до вашої уваги «Хвилинка-смішинка».
Загадка
Семен прийшов зі школи і говорить батькам:
-         Мамо, тато, нам з математики загадали задачу придумати!
Іде у свою кімнату, і через півгодини виходить із завданням.
-         Гусак важить 15 кілограмів, а свиня важить 100 кілограмів.
-         Семенку, в задачі має бути не лише умова, але й питання!
Семен знову йде, через півгодини повертається.
- Гусак важить 15 кілограмів, а свиня 100 кілограмів. Ну і що?!

Ви зрозуміли , що зараз  мова піде про задачі.
2.Конкурс капітанів.
1.У дівчинки було 17 купюр по дві і п‘ять гривень,всього на суму 70 гривень .Скільки купюр кожного виду було в дівчинки?
2.Човен йшов 2,4 години за течією річки і 4,8 години проти течії річки. Шлях,пройдений за течією на 1,2 км більший,ніж проти течії річки .Знайти швидкість течії, якщо власна швидкість човна дорівнює 4км/год.

Давайте ,зараз з вами повторимо 
Алгоритм розв‘язування задачі за допомогою складання рівняння:
1.     Уважно прочитати умову задачі.
2.     Позначити за х одну з невідомих величин(меншу).
3.     Виразити всі інші невідомі через х.
4.     Скласти рівняння.
5.     Розв'язати це рівняння.
6.     Пояснити зміст знайдених чисел.
7.     Записати відповідь задачі.
Поки наші капітани розв'язують своє завдання,ми зараз з вами теж розв'яжемо задачу.
Довжина  прямокутника на 3 см більша за його ширину. Якщо  довжину зменшити на 2 см, а ширину збільшити на 5 см, то площа прямокутника збільшиться на 14 . Знайти початкові довжину і ширину прямокутника.

Я зараз знову до слова запрошую «Пізнайків»
Чи знаєте ви,що …
§  Ми ніколи не будемо мати більше води,ніж маємо зараз.
§  У найглибшій точці Світового океану(Маріанський жалоб,11034 м) кинутій у воду залізній кульці потрібно більше години,щоб досягти океанського дна.
§  Людина може обходитися 30 діб без їжі і менше тижня без води.
§  Морська вода замерзає при температурі  -1,9°С.
§  За даними ЮНЕСКО ,найчистіша вода знаходиться у Фінляндії.
§  Не можна кип‘ятити воду більше одного разу,при повторному кип‘ятінні виділяється діоксин,отруйна речовина,яка викликає рак.
·        У 1849 році,в розпал золотої лихоманки,в Каліфорнії були такі ціни:70 доларів за кілограм борошна і до 100 доларів за склянку води.
·        У дощовій воді міститься вітамін
3.Вправа «Здивуй»
Робота з підручником
№548,ст.125
№550,ст.125.
 
 Ми говорили сьогодні з вами про цінність води. Слід бережливо ставитись до цього дару природи.
   За одну добу  з одного недбало закритого крану витікає 15 л води. Скільки ж це буде на тиждень,місяць,рік?
   Є країни,де прісна вода є дефіцитом-це Малі,Чад,Намібія,Австралія. Подекуди на сім‘ю протягом доби припадає 5 л води.
   Сьогодні Україна віднесена до держав з обмеженими водними запасами.
V. Підсумки уроку. Рефлексія.
Експрес-тест на визначення самооцінки .
1. Намалювати 8 кружечків.Вам потрібно поставити в один з кружечків букву «Я»(як ви працювали на уроці).
2.Рефлексія.
Я знаю
Я вмію
Я зможу.
3.Виставлення оцінок з коментуванням.
VI.Домашнє  завдання.
Повторити §14,13.№548,550,538.
Додатково :завдання на карточці.
Чи знаєте ви?..
Життя- це шанс,
Скористайся ним.
Життя-це краса,
Милуйся нею…
Життя- це мрія,
Здійсни її.
Життя- це виклик.
Прийми його.
Життя- це обовязок,
Виконай його.
Життя- це цінність,
Цінуй його
Життя- це любов,
Насолоджуйся нею.
Життя- це тайна,
Пізнай її.
Життя- це удача,
Шукай цю мить.
Життя таке чудове,
Не марнуй його.
Це твоє життя,
Борони його.





Районне методоб'єднання вчителів математики.


(24 листопада 2015 року)
Алгебра , 7 клас
Тема . Множення многочлена на многочлен. Розв'язування вправ.
Мета:
узагальнити і систематизувати знання,вміння та навички при розв’язуванні вправ на множення многочлена на многочлен;  розвивати інтерес учнів до математики,прагнення краще вивчати предмет,розвивати логічне мислення,вміння правильно висловлювати думку;самостійно застосовувати набуті знання;використовувати міжпредметні зв'язки; виховувати уважність,допитливість,любов до навчання,до природи,рідного краю

Тип уроку:урок застосування знань,вмінь та навичок.

Епіграф
« Життя прикрашають дві речі: можливість вивчати математику й можливість викладати її » 
(С.Пуассон).
Хід уроку
I.Організаційний момент.
Доброго дня!
Розум  заключається  не тільки в знанні, а і в умінні застосовувати знання на діліАристотель.

Зараз ми в цьому переконаємось. Поділю клас на 3 групи.
II.Мотивація.
1.Вправа «Продовж речення»
1.     Суму кількох одночленів називають …
2.     Щоб помножити многочлен на многочлен,треба кожний член першого многочлена помножити на кожен член другого многочлена і …
3.     При множенні степенів одного й того самого числа показники степенів додають,а основу …
4.     Розкриваючи дужки перед яким стоїть знак «мінус» …
5.     Розв‘язати рівняння-це означає…
2.Гра «Знайди помилку».
1.(a-3)(а+7)= +7а-3а - 21= +а-21;
2.(4 =16 --24 +24m-36=8 +24m-36.
III. Актуалізація опорних знань учнів.
Зараз ми з вами проведемо конкурс-розминку «Мозковий штурм».
1.Спростити вираз(за допомогою стрілочок вказати номер правильної відповіді):
а)(а-3)(в-4)=…                             1.16 -12 +2
б)(2у+1)(5у-6)=…                        2.5
в)(2 -х)(8 -2х)=…                          3.10 -7у-6
г)а(4а-5)(2а+3)=…                      4.8 +2 -15а
                                                     5.ав-4а-3в+12
2.Розв‘язати рівняння:
а)2х(х-1)(х+11)=0;
б)3Iх+4І-2=7.
Робота в четвірках.

Ви справились з цим завданням. А зараз до вашої уваги хвилинка-смішинка.
Хоч сідай і гірко плач —
Не люблю отих задач!
Ох! Замучили задачі,
Через них одні невдачі.
Чи підручники погані,
Чи такий я безталанний?
Та усіх я обдурю —
В книжці відповідь знайду!
2. Конкурс капітанів.
Розв'язати задачу
1.У дівчинки було 17 купюр по дві і п‘ять гривень,всього на суму 70 гривень .Скільки купюр кожного виду було в дівчинки?
2.Човен йшов 2,4 години за течією річки і 4,8 години проти течії річки. Шлях,пройдений за течією на
1,2 км більший,ніж проти течії річки .Знайти швидкість течії, якщо власна швидкість човна дорівнює 4км/год.
3.Знайти чотири послідовних натуральних числа,якщо відомо,що добуток третього і четвертого числа більший за добуток першого й другого на 34.

Давайте зараз з вами повторимо алгоритм розв'язування задач за допомогою рівнянь

1.     Уважно прочитати умову задачі.
2.     Позначити за х одну з невідомих величин(меншу).
3.     Виразити всі інші невідомі через х.
4.     Скласти рівняння.
5.     Розв'язати це рівняння.
6.     Пояснити зміст знайдених чисел.
7.     Записати відповідь задачі.

Поки наші капітани працюють ми теж розв'яжемо задачу.
Довжина прямокутника на 3 см більша за його ширину. Якщо довжину зменшити на 2 см, а ширину збільшити на 5 см, то площа прямокутника збільшиться на 14 . Знайти початкові довжину і ширину прямокутника.
Молодці!Ви справились зі своїм завданням.
3. Гра «Найрозумніший».
1.Доведіть,що коли а,в,с –цифри,то різниця ( + + )---( + + ) кратна 18.
2.Підручник: №280,ст.65.

(а+в+с)(х-у+1)==ах-ау+а+вх-ву+в+сх-су++с.
Які у вас є ще запитання?
А у мене є.
  Маринчина бабуся розвела курей і кроликів, у яких разом 25 голів і 54 лапки. Скільки курей і кроликів у  бабусі?

IV.Підбиття підсумків уроку
1.1) Сформулюйте правило множення многочлена на много­член.
2) Знайдіть добуток многочленів:
а) (х – у)(х + у);   б) (x + 2)(х + 3);
в) (х – 3)(х + 1);   г) (2 – х)(3 – х).
3) Заповніть пропуски:
а) (3а + o)(o - b) = 3а2o + аb o;
б) (с + o)(ox) = са - o + а2x - а .
2.Гра «Подаруй пелюстку».
3.Рефлексія.
4.
Сила точної науки,
Що створив наш геній,
Дала зброю людям в руки
В праці їх щоденній.
Найдавніша на планеті,
Між наук цариця,
Математико, ти наша
Вірна помічниця.
Чи будинок зводиш, друже,
Чи пливеш морями,
Скрізь вона тобі послужить,
Всюди вона з нами.
На заводі і в друкарні,
В відкритті галактик,
Навіть лікар у лікарні
Мусить її знати.
Любі числа, теореми,
Формули чудові.
Ви професій незліченних
Друзі і основа.

V.Домашнє завдання: §13,повторити §8
№483(а,б),481,319;325,509.
VI. Виставлення оцінок з коментуванням.
Навчання-це лише одна з пелюсток квітки,що зветься вихованням.
Бажаю вам бути вихованими  і  гарно  навчатись!



Засідання школи молодого вчителя
Грозинської гімназії
Урок-форум з алгебри в 7 класі
«Різниця квадратів. Квадрат двочлена»


Учитель: Левківська Ніна Андріївна


Тема уроку: Різниця квадратів.
  Квадрат двочлена
Мета уроку: Поширити за закріпити знання учнів про формули а2-b2; (а±b)2
                          Узагальнити, систематизувати, поглибити і вдосконалити уміння   
                           й навички учнів у використанні формул
                           а2-b2 = (а - b) (а + b) і (а - b)2 = а2 -2аb +b2 Розвивати логічне мис­-
                          лення і пам'ять, культуру математичної мови і записів, самостій-­
                          ність, інтерес до математики, пізнавальну активність, самоконт­-
                          роль. Формувати навички індивідуальної і колективної роботи. Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань та умінь.

Хід уроку

Організаційний момент

1 тур. Усна розмінка

     Як називаються формули: а2 - b2 = (а - b) (а + b)
                                                      ( а + b )2 = а2 + 2аb + b2
                                                                                    ( а – b)2= а2 - 2аb + b2

Гра «Світлофор»

Червоний ( ч ) - ( а2 - b2)                                                  1. ( Зх - 4у ) ( Зх + 4у)
Жовтий ( ж )-( а-b)2                                                           2. 100х2 + 20х + 1
Зелений ( з ) - ( а + b)2                                                      3. (6а-b) (b + 6а )
                                                                                            4.      4 + 4к + к2
                                                                                            5. (х-b) (х+b)
                                                                                            6.      а2-6а + 9
                                                                                            7.      64а2 + 16ас + с2
                                                                                            8.      З6у2- 12уd + d2
                                                                                            9.      4m2 + 12mр + 9р2
                                                                                            10.      (7х + 5а ) (7х-5а)
Відкрили зошити, записали: число, класна робота.

2 тур. Конкурс перекладачів. Зрозумій мене.

Завдання на відпрацювання розуміння на слух математичної мови. Двоє учнів біля дошки по черзі записують математичною мовою:
1. добуток чисел а і n                         a *n
2.  півсума чисел с і d                         (c+d)/2
3.  подвоєний добуток b і х               2bx
4.  квадрат суми чисел х і у               (x+y)2
5.  сума квадратів чисел а і b             a2+b2
6.  різниця кубів чисел а і с                a3-c3
7.  квадрат півсуми чисел а і m         (a+m)2/2
8.  куб різниці чисел а і с                     (a-c)3

Діти, ви одержали файли, всі свої роботи будете складати туди, це ваш «Фундамент знань».
3 тур. Знайди невідоме. Гра «Зазирни у віконце».
Пояснення правил гри.
Приклад.
1 . (u-v2)(________ +_______ ) = u2 - v4
2.  (7 -__ )(7+______) = 49 — 4а2
3. (___-5с)(Зb +__________ ) = 9b2- 25с2
4.(_______ - 10)2= р2- 20р +________
А зараз кожний із вас зазирне у віконце.

4 тур. Бліц-турнир. «Незакінчена формула».
Наприклад.
a2
36

k2
2ab

2ap
4kn
b2
c2
p2


5 тур. «Знайди пару». Робота в парах: Гра «Дивись! Не политись!».
Наприклад.


6 тур. Мозковий штурм. Робота в парах.

Наприклад.

1 вираз
2 вираз
Многочлен, який дорівнює квадрату
сумі виразів
їх різниці
с


5
7d


11
k




7 тур. Повторювальний. « Наші улюблені задачі»

В магазині було 2 акваріума. В 1 було рибок в 4 рази більше, ніж в 2. Після того, як із 1 акваріума продали 16 рибок ,а в 2 досадили 10, то в 1 акваріумі стало рибок в 2рази більше , ніж в 2. Скільки рибок було в кожному акваріумі?

1.      4х – 16
     ||
2.    (х + 10)2
Нехай в 2 акваріумі х рибок, тоді в 1 їх 4х. Після того, як в 2 досадили ! 0 рибок в ньому залишилося ( 4х - 16), а після того, як в 2 досадили 10 рибок , то їх стало (х + 10), і це за умовою задачі в 2 рази менше , ніж в 1.
Складемо рівняння
1.     4х - 16 = ( х + 40)2
4х - 16 = 2х + 20
4х-2х = 20+ 16
 2х = 36
х = 36/2
      х = 18 (рибок) в акваріумі

2.     18 х 4 = 72 (рибки) в 1 акваріумі
 Відповідь: 18 і 72

8 тур. Математичний ланцюжок. Робота по рядам.

1. Розв'яжи рівняння                                        х2 - 25 = 0
2.  Обчисли                                                          1052 - 25
3.  Розв'яжи рівняння                                       х2-6х + 9 = 0
4.  заміни зірочку (*) одночленом              * + 8у + 16 = 0
5.  Обчисли                                                              952 – 52


9 тур. Поки йде робота по рядам біля дошки відбудеться математичний двобій.
№ 1.
№ пп
Умова завдання
Відповіді
1.
Розв'яжи рівняння х2 -4 = 0
В) х = 4


Г) х = 2


Д) х = 2


Є) х = - 2
2.
Подай у вигляді добутку х2- 16
Л)(х - 16)(х + 16)


М)(х + 8)(х- 8)


Н)(х-4)2


O)(х + 4)(х - 4)
3.
Обчисли 432 – 332
А) 60


Б) 760


В) 829


Г) 76
4.
Обчисли 612
О)3600


П)3601


Р)3721


С)3700
5.
Заміни зірочку одночленом х2 - 4х - *
0)4


П) 2


Р) х


С) 2х

Зашифроване слово - добро 
№2.
№ пп
Умови завдання
Відповіді
1.
Обчисли 992
Ж) 8109


3)8909


I) 8991


К)9801
2.
Заміни зірочку одночленом * + 6у + 9
O)3


П)3у


Р) у2


С)у
3.
Розв'яжи рівняння у2 — 16 = 0
А) у =  4


Б) у = 16


В) у = 4


Г) у = - 4
4.
Подайте y вигляді добутку 25 -n2
Р) (25 - n)(25 + n)


С)(5-n)(5 +n)


Т) (n + 5)2


У) (5 - n)2
5.
Обчисли 352 252
А) 600


Б) 625


В) 925


Г) 605
Зашифроване слово – краса
Краса і добро - вічні людські цінності, які повинні супроводжувати на протязі життя. Бажаємо всім вам жити в красі і добрі.
Здаємо «Фундамент знань». Підсумки цього підведемо на наступному
уроці.
Тепер запишемо домашнє завдання: стор.55. Завдання для самостійної роботи. Варіант 1 і 2.
На цьому наш форум закінчено. Знання, здобуті на ньому будуть нам потрібні в подальшому вивченні математики. Працювали всі добре, а кожного окремо я оціню за результатами ваших робіт.



Тема уроку. Використання формул квадрата двочлена при розв'язуванні вправ.
Мета уроку: формувати вміння і навички учнів застосовувати формули квадрата двочлена під час виконання тотожних перетворень виразів, показати практичне застосування та важливість цих формул; розвивати творче логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати працьовитість, доброзичливість, активність, ініціативність, наполегливість, кмітливість, товариськість, почуття відповідальності за команду.
Тип уроку: застосування вмінь та навичок.
Обладнання: карта походу, картки-завдання, портрет Евкліда.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
Вступне слово вчителя. Добрий день, шановні друзі! Сьогодні в нас не зовсім звичайний урок. Незвичайний не тільки тому, що на ньому присутні гості, а й тому, що він пройде у формі гри.
Що означає слово "урок"? Це успіх-радість-організованість-кмітливість. Тому сподіваюсь, що на сьогоднішньому уроці на нас чекає успіх і радість що ви покажете свою кмітливість і організованість.
II. Мотивація навчальної діяльності
Продовжуючи вивчати тему "Квадрат двочлена", проведемо цей уроку формі гри - подорожі в гори. На адресу учнів вашого класу надійшов лист. Дозвольте його зачитати: "Шановні учні 7-А класу Манявської ЗОШ І-Ш ступенів, до вас звертається група альпіністів. Запрошуємо вас здійснити разом знами сходження на вершину гори. Але гора незвичайна. Щоб нею піднятися, потрібно подолати багато перешкод, а вони будуть з'являтися у вигляді математичних завдань. Ми впевнені, що у вас вистачить терпіння, знань, навичок і вмінь і ви допоможете нам у цій нелегкій справі. Запевняємо, що ви не пошкодуєте. На вас чекає сюрприз.
З повагою, група альпіністів."
Ну що, не відмовляємось?

ІІІ. Проведення гри
Перед вами схема сходження. Підніматися на гору ми будемо трьома маршрутами, оскільки клас поділено на три команди. Кожна команда має свій маршрут, потрібно подолати п'ять перешкод, щоб дістатися вершини. Кожна перешкода має свою кількість балів, які команда в разі правильної відповіді одержить у вигляді фішок, якими вона може заповнити кружечки маршруту. Перемагає та команда, яка першою досягне вершини.
1. Розминка
Розпочнемо з рівнини. Я вважаю, що перед сходженням нам потрібно зробити розминку.
До дошки виходять по одному учню по черзі від кожної команди і продовжують речення:



Команда І

Команда II

Команда III


2. 3найди пару
1. Розкрити дужки
2. Подати у вигляді многочленна вираз
3. Спростити вираз
4. Подати у вигляді степеня
5. Якому тричлену тотожно дорівнює вираз ?

А.
Б.
В.
Г.
Д.

Завжди в дорозі легше йти, якщо товариш поруч. Тож завдання наступне виконуємо в парах. До умов завдань потрібно вибрати правильну відповідь з правого стовпчика.

3. Скласти кристалічну решітку
Учитель. Одного разу в англійському королівстві Камберленд знялася буря, сильний вітер виривав дерева з корінням, утворюючи вирви. В одній із таких вирв виявили якусь чорну речовину. Назва цієї речовини графіт.
Графіт належить до твердих тіл. Графіт - кристалічне тіло, має кристалічну решітку. Решітка графіту ніби поділена на шари, які легко зсуваються. Коли ми пишемо олівцем, то зсунуті нами кусочки графіту лягають у вигляді ліній на аркуші паперу.
Перед вами зоображення кристалічної решітки графіту.
У ній чітко виражені шари розташування молекул. У кожному шарі молекули своїм розташуванням утворюють шестикутник. Оскільки ми розглядаємо три шари, то й клас розподілимо на три групи і кожна група отримує по шість завдань. До кожного завдання вказані чотири відповіді, одна з яких правильна. В разі вірного розв'язання всіх завдань, букви, які позначають вірні відповіді, повинні утворити слово. Ваше завдання -скласти це слово.
Утворене слово - ЕВКЛІД.



Історична довідка.
Евклід - давньогрецький учений- математик. Народився в Афінах близько 365 р. до н.е. Ім'я Евкліда назавжди пов'язане з одним із розділів математики, який дістав назву "Евклідова геометрія". Така слава за Евклідом закріпилася заслужено, завдяки його праці "Начала". У школах всього світу багато століть геометрію вивчали за "Началами" Евкліда. В англійських школах до сьогоднішнього дня підручники геометрії за своєю формою нагадують цей вчений трактат. У світовій літературі "Начала" є однією з найпопулярніших визнаних математичних праць. У другій книзі "Начал" Евклід геометрично довів тотожність , де замість "" писав квадрат на відрізку а, не "аb", а прямокутник, що лежить між відрізками а і b.

4. Мовчанка
Учитель. Сходячи по схилах гори, ми замовкаємо, щоб своїм гомоном не зрушити лавину снігу. Тож наступне випробовуння називається "Мовчанка". Я вам показую завдання з чотирма відповідями до них, одна з яких правильна. Ви мовчки піднімаєте сигнальну картку з буквою, яка на вашу думку вказує правильну відповідь.

5. Завдання - рівняння.
Піднімаючись по схилах гори, один із членів команди ненароком зачепив гілочку дерева і з неї посипались завдання-рівняння:
;
;
;
;
;
.
Учні розв'язують рівняння.

Учитель. От і дійшли ми до вершини знань. Команда, яка дійшла до вершини знань, отримує шоколад, щоб відчути райську насолоду від здобутої перемоги.

IV. Підсумок уроку
Ми щасливі діти,
Радо ходимо до школи
a+b в квадраты
Не забудемо ніколи.